Sydvesten

Her kan du læse de sidste 12 udgaver af bladet Sydvesten

 

 

 

 

 

Sydvesten februar 2025

Bestyrelsen i Sydvest Kvarterets Medieforening (som udgiver "Sydvesten":
Henning Hansen - formand 
Peter Heesemann -kasserer
Bjarne Eliassen -bestyrelsesmedlem 
Hanne Østergaard - revisor Aase Lydiksen

Bestyrelsessuppleanter:
Arne Fuglsang

Revisorsuppleant:
Aase Lydiksen

Sydvest Kvarterets Medieforening "Sydvesten":
Bestyrelsens beretning for
året 2024.
Hermed et kort resumè:

Den 19. marts 2024 blev den
ordinære generalforsamling 2023 for Sydvest Kvarterets Medieforening, som udgiver lokalbladet
”Sydvesten” afholdt.
Generalforsamlingen blev afviklet i henhold til vedtægterne.
Generalforsamlingen besluttede, at antal af bestyrelsesmedlemmer
blev nedsat fra 5 personer til 3 personer. Der var genvalg til kasserer Peter Heesemann. Bestyrelsen består herefter af formand
Henning Hansen, kasserer Peter Heesemann og bestyrelsesmedlem
Bjarne Eliassen. Valg af bestyrelsessuppleanter for en 1 års periode blev Arne Fuglsang. Hanne Østergaard blev genvalgt som revisor. Aase Lydiksen blev genvalgt som revisorsuppleant. Antallet af mødedeltagere til generalforsamlingen var repræsentativt for foreningen.
Bestyrelsen har i 2024 ikke konstituerede sig med en næstformand.
Sydvest Kvarterets lokalblad
”Sydvesten” har i 2024 været udgivet og omdelt 6 gange med
3400 trykte eksemplarer pr. gang - alle med et sideantal på 36.
Bladet blev ligesom tidligere år omdelt af vore altid ihærdige frivillige omdelere.
Bladet omdeles i området imellem Eliasensvej, Tøndervej,
Haderslevvej og Mosevej incl. Hørparken, Grønholtparken og Kildeparken. Desuden omdeles der på Ingridsvej med tilstødende veje, samt Langagervej, Grøndalsvej, Kildevang, Hylkedalsparken,
Lykkegårdsvej, Blochsvej, Hans Becksvej, Beate Becksvej, Højskolevej og Holbergsvej.
Alle bladets udgivelser er også at finde på Kvarterhusets
Foreningens økonomiske resultat for året 2024 vil senere blive fremlagt generalforsamlingen.
Det skal dog nævnes, at regnskabet udviser et underskud på kr.
10.271 og en egenkapital på kr. 67.651. Bestyrelsen anser foreningens egenkapital til at være af en sådan størrelse, at bladet kan fortsætte sin drift.
Bestyrelsen har igennem 2024 haft fokus på bladets indtægter og udgifter.
Bladets økonomi er udelukkende baseret på annonceindtægterne, samt at bladets redigering m.m. bliver udført med frivillig arbejdskraft. Foreningen har været nødsaget til at forhøje annoncepriserne, og dette har heldigvis ikke
bevirket færre annoncører. Kvarterhuset yder økonomisk støtte
med det overskud som udsendelsen af Kvarterhusets kalender resulterer i.
Udover disse indtægter kræver det selvfølgelig også, at bladets
læsere og annoncører finder bladet attraktivt, både læsevenligt og en god reklameplads.
I forbindelse med at nedsætte trykkeriudgifterne har foreningen skiftet leverandør til InPrint her i Kolding. Dette skifte har forløbet uden problemer. De øvrige udgifter har været holdt i stramme tøjler, som bl.a. har betydet, at en sammenkomst for de frivillige, ikke har kunnet gennemføres.
Foreningens nære forhold til  og hjemsted i – Kvarterhuset betyder, at bladets indhold i stor udstrækning fokuserer på de aktiviteter og arrangementer m.v.,
som sker i og omkring Kvarterhuset.
Som tidligere år har Kvarterhusets bestyrelsesformand haft bladets side 11 stillet til rådighed for Kvarterhus Nyt, og denne side er igennem året blevet udnyttet.
Værestedet Gademix har ligeledes haft et par sider stillet gratis til rådighed for fortællinger m.v. om de aktiviteter og arrangementer, som afvikles af Gademix under KFUM Sociale Arbejde.
Igennem 2024 har foreningen kunnet fastholde mange af vore trofaste annoncører, Målet er selvfølgelig at der er en fornuftig balance imellem annoncer og det øvrige indhold i bladet.
Ligesom tidligere år må det konstateres, at det ikke er blevet lettere at få tegnet nye annoncer, men heldigvis et det glædeligt, at nye annoncører selv har henvendt sig for at få indrykket en annonce i vort blad. Det betyder at nogle erhvervsdrivende kan se en gevinst ved at annoncere i vort blad, eller som gerne vil støtte det frivillige arbejde, der ydes.
Bestyrelsen og redaktionen takker alle bladets frivillige for et stykke godt og veludført arbejde og håber, at alle også vil hjælpe foreningen i de kommende år.
Bestyrelsen retter en stor tak til ansatte, frivillige og bestyrelsen i Kvarterhuset for den hjælp og støtte, alle har ydet overfor bladet.
Bestyrelsen og redaktionen takker for de tilbagemeldinger, der er
kommet fra vore læsere, og håber, at vi kan gøre det mindst ligeså godt og måske bedre i 2025.
Bestyrelsen har i årets løb ikke afholdt bestyrelsesmøder.
Bestyrelsen takker alle læserne, annoncørerne, trykkeriet InPrint,
frivillige hjælpere og andre involverede for deres indsats og bidrag til udgivelsen af ”Sydvesten” i 2024.
Fremlagt på Sydvest Kvarterets Medieforenings generalforsamling
tirsdag, den 18. marts 2025.
Bestyrelsens beretning for 2024